Local Industry

ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အမွတ္ (၂) စတင္အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီ

ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အမွတ္ (၂) စတင္အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီ google

ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမဝတီၿမိဳ႕ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္ထားသည့္ ျမဝတီ-မဲေဆာက္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား အမွတ္(၂)တြင္ ယခု ေအာက္တိုဘာ ၃ဝ ရက္က စတင္၍ ကုန္တင္ကားမ်ား အသုံးျပဳေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။

 

ယင္းတံတားတြင္ ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ ေျခာက္ဘီးကား၊ ၁ဝ ဘီးကား၊ ၁၂ ဘီးကား၊ ၁၈ ဘီးကား၊ ၂၂ ဘီးကားမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္တင္ကား (၁၃ ဦးဆံ့ကားမွ စ၍)ကို ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီျဖစ္ပါတယ္။

 

တံတားအသစ္ အသုံးျပဳခြင့္ စတင္လိုက္သည့္အတြက္ ယခင္ကအသုံးျပဳေနသည့္ ျမဝတီ-မဲေဆာက္ အမွတ္ (၁) တံတားတြင္ ေအာက္တိုဘာ ၃ဝ ရက္ကစတင္၍ အိမ္စီးကားမ်ားကိုသာ ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေၾကညာထားခဲ့ပါတယ္။

 

ယင္းတံတားကိုျဖတ္သန္း၍ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ကုန္တင္ကားမ်ားသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သီလဝါဆိပ္ကမ္းအထိ ဝင္ေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကုန္တင္ကားမ်ားသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ လန္ခ်ဘန္ဆိပ္ကမ္းအထိ သြားေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါတယ္။

 

''တစ္ဖက္ႏိုင္ငံထဲ ဝင္ေရာက္ကုန္သြယ္ခြင့္ရၿပီဆိုေပမဲ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပဲ ေမာင္းႏွင္ရမွာပါ။ သတ္မွတ္မထားတဲ့ ေနရာေတြကို ဝင္လို႔မရပါဘူး။ အရင္က နယ္စပ္မွာ ကုန္ပစၥည္းေတြကို ကားေျပာင္းသယ္ရတာပါ။ အခုက ကားေျပာင္းသယ္စရာမလိုဘဲ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံအထိ သယ္ေဆာင္ခြင့္ရရွိမွာပါ''ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္ေသတၱာတင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအသင္း အလုပ္အမႈေဆာင္ ဦးမ်ိဳးထြဋ္ေအာင္က ေျပာပါတယ္။

 

နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္လိုင္စင္ ေလွ်ာက္ထားမည့္ ကုန္ကားယာဥ္ေမာင္းသည္ ကုန္တင္ကားႏွင့္တြဲလ်က္ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းတြင္ လိုင္စင္အနီရရွိၿပီးျဖစ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၄င္းက ဆိုပါတယ္။လက္ရွိတြင္ အသင္းဝင္ကုမၸဏီေလးခုခန္႔က နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္လိုင္စင္မ်ား ေလွ်ာက္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ဦးမ်ိဳးထြဋ္ေအာင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

 

''တံတားအသုံးျပဳလို႔ရၿပီဆိုရင္ ကုန္သြယ္မႈေတြ ပိုမိုျမန္ဆန္လာမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္လာတာနဲ႔ တိုးတက္လာတာနဲ႔ကေတာ့ မတူဘူးေပါ့။ ကုန္သြယ္မႈေတြ တိုးတက္လာမလားဆိုတာကေတာ့ အခ်ိန္နည္းနည္းၾကာမွ သိရမွာပါပဲ။ ကားေတြက်ပ္တာကေတာ့ အဆင္ေျပသြားမွာပါ။ အစိုးရကေတာ့ အြန္လိုင္းစနစ္ေတြကို ပို႔ေဆာင္ေရးေတြ စနစ္က်ေအာင္၊ တိက်မွန္ကန္ေအာင္ေတာ့ ေဆာင္႐ြက္ေနပါတယ္''ဟု ျမဝတီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး အသင္းဥကၠဌ ေဒၚသင္းသင္းျမတ္က ေျပာပါတယ္။

 

ျမဝတီ-မဲေဆာက္ အမွတ္(၂) ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို တည္ေဆာက္ရန္ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးမႈမ်ားကို ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လက တံတားပႏၷက္ခ်အခမ္းအနားကို က်င္းပခဲ့ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ယင္းအခမ္းအနားတြင္ ဒုတိယသမၼတဦးဥာဏ္ထြန္းက တံတားဖြင့္လွစ္ၿပီးပါက ကုန္သြယ္မႈ ႏွစ္ဆတိုးျမင့္လာရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ ၾသဂုတ္လအထိ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ျမဝတီနယ္စပ္ကုန္သြယ္စခန္းမွ ကုန္သြယ္မႈတန္ဖိုးမွာ ကန္ေဒၚလာ ၈၇၉ ဒသမ ၂၃၉ သန္းရွိခဲ့ပါတယ္။

 

တံတားတည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္မွာ ထိုင္းဘတ္ေငြ ေလးဘီလ်ံခန္႔ရွိၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရ၏အကူအညီျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး တံတားအရွည္မွာ ၂၇ဝ မီတာရွိကာ ျမန္မာဘက္ျခမ္းတြင္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ၃ ဒသမ ၆ ကီလိုမီတာအရွည္ရွိၿပီး ထိုင္းဘက္ျခမ္းတြင္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ၁၇ ဒသမ ၂၅ ကီလိုမီတာ အရွည္ရွိခဲ့ပါတယ္။

 

ယင္းတံတားသည္ ဗီယက္နမ္-လာအို-ထိုင္း-ျမန္မာ တို႔ကို ဆက္သြယ္ေပးထားသည့္ အေရွ႕-အေနာက္ စီးပြားေရးစႀကႍလမ္းမႀကီးေပၚတြင္ တည္ရွိပါတယ္။ ျမဝတီ- မဲေဆာက္ အမွတ္(၁) ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၁၅ ရက္က ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။

 

Source : Myanmar time

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)