Local Industry

ကျွဲဆည်ကန်ကားကွင်း မတ်လဆန်းတွင် ပြောင်းရွှေ့ရမည်၊ ဂိတ်များ ရွှေ့ပြီးသည်နှင့် ကားဝင်းပိတ်ကာ အဆင့်မြှင့်တင်မည်

ကျွဲဆည်ကန်ကားကွင်း မတ်လဆန်းတွင် ပြောင်းရွှေ့ရမည်၊ ဂိတ်များ ရွှေ့ပြီးသည်နှင့် ကားဝင်းပိတ်ကာ အဆင့်မြှင့်တင်မည် google

မန္တလေးမြို့ ကျွဲဆည်ကန်ကားကွင်းခေါ် ချမ်းမြရွှေပြည် ယာဉ်ရပ်နားစခန်း အဆင့်မြှင့်တင်မည်ဖြစ်၍ မော်တော်ယာဉ်ဂိတ်များအနေဖြင့် မတ်လ(၄)ရက် နောက်ဆုံးထားကာ ယာယီကားဝင်းနေရာသို့ ပြောင်းရွှေ့ရမည်ဖြစ်ကြောင်း မန္တလေးမြို့တော် စည်ပင်သာယာရေးကော်မတီ၊ ပြန်ကြားရေးတာဝန်ခံ ဦးကျော်ဆန်းမြင့်က ပြောခဲ့ပါတယ်။

 

ကားဂိတ်နေရာ ပြောင်းရွှေ့ဖွင့်လှစ်နိုင်ရန် ပြည်ကြီးတံခွန်မြို့နယ်၊ တံခွန်တိုင်အဝိုင်းအနီးရှိ မြေအကျယ် (၁၀)ဧကပေါ်တွင် ယာယီကားကွင်း တည်ဆောက်ထားပြီး ဂိတ်ခန်းနေရာများကို ဖေဖော်ဝါရီ(၁၆) ရက်တွင် မဲစနစ်ဖြင့် နေရာချပေးမည်ဖြစ်ကြောင်း ဦးကျော်ဆန်းမြင့်က Mandalay In-depth News အား ပြောပြချက်အရ သိခဲ့ရပါတယ်။

 

“ရွေ့ရမဲ့အချိန်က အတိအကျတော့ မဆုံးဖြတ်ရသေးဘူး။ ဒါပေမဲ့ ဆွေးနွေးထားတာကတော့ အဲ့ဒီနေ့ (မတ်လ၄ရက်) နောက်ဆုံးထား ရွှေ့ကြပြီးတော့ အဲ့ဒီနေ့ ပြီးသွားရင်တော့ ကျွဲဆည်ကန်ကားဝင်းကို အသုံးမပြုဖို့အတွက် စီစဉ်မယ်” ဟု ၎င်းက ဆိုခဲ့ပါတယ်။

 

မြေ(၁၅)ဧကခန့် ကျယ်ဝန်းသည့် ကျွဲဆည်ကန် ကားကြီးဝင်းကို အဆင့်မြင့်တင်ရန် M-Development Corporation (Myanmar) ကုမ္မဏီက မန္တလေးတိုင်း ဝန်ကြီးချုပ် ဦးရဲမြင့် လက်ထက် ၂၀၁၅တွင် B.O.T (တည်ဆောက်၊ပြုပြင်၊လွှဲပြောင်း) စနစ်ဖြင့် နှစ်(၅၀) လုပ်ကိုင်ခွင့်ရထားခဲ့ပြီးကျွဲဆည်ကန် ကားဝင်းတွင် ဂိတ်ဖွင့်ပြေးဆွဲသည့် အဝေးပြေး ကားလိုင်းများ အနေဖြင့် ခေတ်မီကားကြီးများ အသုံးပြုလာခြင်း၊ ကားအစီးရေ နှင့် ကားဂိတ်အရေအတွက် များပြားလာခြင်း၊ ပြည်ပခရီးသွားများ လာရောက်ခြင်းနှင့် ကားဝင်းကို အမှီပြု လုပ်ကိုင်သည့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများ များပြားလာခြင်းတို့ကြောင့် လက်ရှိကားဝင်း အနေအထားနှင့် အဆင်မပြေတော့ဘဲ အဆင့်မြင့်တင်ရန် စီစဉ်ခြင်းဖြစ်သည်ဟု မန္တလေးမြို့တော် စည်ပင်သာယာရေးကော်မတီ တာဝန်ရှိသူများက ပြောပြချက်အရ သိရပါတယ်။

 

ကုန်ကျစရိတ်နှင့် ဂိတ်ခန်းနေရာများ ကျဉ်းသည့်အတွက် ယာယီကားဝင်းသို့ ပြောင်းရွှေ့ရန် အခက်အခဲရှိပြီး မဖြစ်မနေ ရွှေ့ပြောင်းရမည်ဆိုပါကလည်း ဂိတ်အချို့ ပိတ်သိမ်းရဖွယ်ရှိသည်ဟု ကျွဲဆည်ကန်ကားဝင်းမှ ဂိတ်ပိုင်ရှင်အချို့က ပြောခဲ့ပါတယ်။ယာယီကားဝင်းတွင် ကားဂိတ်ဝန်ထမ်းများအတွက် သီးသန့်နေရာနှင့် ကုန်ပစ္စည်းလက်ခံရန် နေရာ၊ ခရီးသည်များအတွက် လုံခြုံစိတ်ချရသည့် နားနေဆောင်များ မရှိဘဲ အဆောင်နေရာများ ထပ်မံငှားရမ်းရဖွယ်ရှိသည်ဟု ရန်ကုန်-မန္တလေး ခရီးသည်တင်ယာဉ်လိုင်း ပြေးဆွဲနေသည့် အကယ်ဒမီ ကားဂိတ်ပိုင်ရှင် ဦးအေးဇော်က ပြောခဲ့ပါတယ်။

 

"ကျွန်တော်တို့ အိတ်စိုက်ရမယ့် အ‌ခြေအနေမျိုး ဖြစ်လာတာပေါ့။ လက်ရှိကတော့ ခရီးစဉ်ပြေးရင်း ရောင်းနေရတာပေါ့။ (ယာယီကားကွင်းကို) ရွှေ့လိုက်ရပြီဆိုရင် ဂိတ်က ရပ်လိုက်ရမှာပေါ့။ ရပ်လိုက်ပြီးမှ ကားတွေက ဒီတိုင်းအဲ တခြားလိုင်းထဲ ဝင်လို့ ရရင်ရ၊ မရရင် ဒီတိုင်းရပ်ထားပြီး ရောင်းရတော့မှာပေါ့"ဟု ဦးအေးဇော်က ပြောခဲ့ပါတယ်။ကျွဲဆည်ကန်ကားဝင်း အဆင့်မြင့်တင်နေချိန် ပြောင်းရွှေ့ဖွင့်လှစ်မည့် ယာယီကားဝင်းသည် ကားအစီးရေ (၄၀)ခန့် တပြိုင်တည်း အဝင်အထွက် ပြုလုပ်နိုင်မည်ဖြစ်သလို ခရီးသည်တင် ဘတ်စ်ကား (၂၀၀)ကျော် ရပ်နားနိုင်မည်ဖြစ်ကြောင်း M Development ကုမ္ပဏီ တာဝန်ရှိသူတစ်ဦးက Mandalay In-depth News အား ပြောကြားချက်အရ သိရပါတယ်။

 

ယာယီကားဝင်းအဖြစ် တည်ဆောက်ထားသည့် ပြည်ကြီးတံခွန်မြို့နယ် ၇၁လမ်းနှင့် ၇၃လမ်းကြား ၊မြို့မသစ်လွင်လမ်းနှင့် မြို့မဒင်္ဂါးလမ်းကြားရှိ မြေနေရာကို M Development ကုမ္ပဏီက ငှားရမ်းထားခြင်းဖြစ်ရာ အချိန်ကြာလေ နစ်နာလေဖြစ်သည့်အတွက် ကျွဲဆည်ကန်ကားကွင်း အဆင့်မြင့်တင် တည်ဆောက်မှုလုပ်ငန်းများကို သတ်မှတ်အချိန်ထက် စောပြီးနိုင်ရန် ကြိုးစားဖွယ်ရှိသည်ဟု စည်ပင်သာယာ တာဝန်ရှိသူများက ပြောခဲ့ပါတယ်။ကျွဲဆည်ကန်ကားဝင်း အဆင့်မြင့်တင် တည်ဆောက်မည့် ဒီဇိုင်းပုံစံသည် လက်ရှိ ကားဝင်းဧရိယာ၏ သုံးပုံတစ်ပုံခန့်ကို ဈေးဝယ်စင်တာများ တည်ဆောက်မည်ဖြစ်ရာ ကားဝင်းဧရိယာ ကျဉ်းမြောင်းသွားမည်ဖြစ်၍ နှစ်ဖက်အဆင်ပြေနိုင်မည့် ဒီဇိုင်းပုံစံ ရေးဆွဲတည်ဆောက်ရန် စည်ပင်၊ တည်ဆောက်မည့် ကုမ္ပဏီနှင့် ကားဂိတ်ပိုင်ရှင်များ ညှိနှိုင်းခဲ့ရပြီး မည်သည့်ဒီဇိုင်းဖြင့် အဆင့်မြှင့်တည်ဆောက်မည်ကိုမူ တာဝန်ရှိသူများက ထုတ်ပြန်ခြင်း မရှိသေးပါ။

 

ယာယီကားဝင်းသို့ ပြောင်းရွှေ့ရန် သတ်မှတ်သည့်ရက်တွင် နောက်ဆုံးကား ထွက်ခွာပြီးသည်နှင့် ကားဝင်းကို ပိတ်၍ အဆင့်မြှင့်တင်ခြင်း လုပ်ငန်းများ စတင်လုပ်ဆာင်မည်ဖြစ်သည်။ ကျွဲဆည်ကန်ကားကြီးဝင်း အဆင့်မြင့်တင်ခြင်း လုပ်ငန်းများကို (၂)နှစ်အတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ရန် မျှော်မှန်းထားသည်ဟု M-Development ကုမ္မဏီ တာဝန်ရှိသူများက ဆိုခဲ့ပါတယ်။ကျွဲဆည်ကန်ကားကြီးဝင်းသည် မန္တလေးမြို့ ပြည်ကြီးတံခွန်မြို့နယ် ရန်ကုန်-မန္တလေး ကားလမ်းမဘေးတွင် တည်ရှိပြီး မန္တလေးမြို့ပေါ်ရှိ အကြီးဆုံးနှင့် ခရီးသည် အဝင်အထွက် အများဆုံး အဝေးပြေးကားဝင်း ဖြစ်သည်။ မန္တလေးမြို့တော် စည်ပင်သာာရေးကော်မတီ၏ ထုတ်ပြန်ချက်များအရ ၂၀၁၅တွင် ကျွဲဆည်ကန် ကားဝင်းအတွင်း ဝင်ထွက်သွားလာသည့် ခရီးသည် နေ့စဉ်ပျှမ်းမျှ (၆၀၀၀)ကျော် ရှိပါတယ်။

 

>>>Zawgyi<<<

 

ကြၽဲဆည္ကန္ကားကြင္း မတ္လဆန္းတြင္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ရမည္၊ ဂိတ္မ်ား ေရႊ႕ၿပီးသည္ႏွင့္ ကား၀င္းပိတ္ကာ အဆင့္ျမွင့္တင္မည္

 

မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကြၽဲဆည္ကန္ကားကြင္းေခၚ ခ်မ္းျမေ႐ႊျပည္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မည္ျဖစ္၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဂိတ္မ်ားအေနျဖင့္ မတ္လ(၄)ရက္ ေနာက္ဆံုးထားကာ ယာယီကား၀င္းေနရာသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ ျပန္ၾကားေရးတာ၀န္ခံ ဦးေက်ာ္ဆန္းျမင့္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ကားဂိတ္ေနရာ ေျပာင္းေရႊ႕ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ရန္ ျပည္ႀကီးတံခြန္ၿမိဳ႕နယ္၊ တံခြန္တိုင္အဝိုင္းအနီးရွိ ေျမအက်ယ္ (၁၀)ဧကေပၚတြင္ ယာယီကားကြင္း တည္ေဆာက္ထားၿပီး ဂိတ္ခန္းေနရာမ်ားကို ေဖေဖာ္ဝါရီ(၁၆) ရက္တြင္ မဲစနစ္ျဖင့္ ေနရာခ်ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေက်ာ္ဆန္းျမင့္က Mandalay In-depth News အား ေျပာျပခ်က္အရ သိခဲ့ရပါတယ္။

 

“ေ႐ြ႕ရမဲ့အခ်ိန္က အတိအက်ေတာ့ မဆုံးျဖတ္ရေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေဆြးေႏြးထားတာကေတာ့ အဲ့ဒီေန႔ (မတ္လ၄ရက္) ေနာက္ဆံုးထား ေ႐ႊ႕ၾကၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီေန႔ ၿပီးသြားရင္ေတာ့ ကြၽဲဆည္ကန္ကားဝင္းကို အသုံးမျပဳဖို႔အတြက္ စီစဥ္မယ္” ဟု ၎က ဆိုခဲ့ပါတယ္။

 

ေျမ(၁၅)ဧကခန္႔ က်ယ္၀န္းသည့္ ကၽြဲဆည္ကန္ ကားႀကီး၀င္းကို အဆင့္ျမင့္တင္ရန္ M-Development Corporation (Myanmar) ကုမၼဏီက မႏၲေလးတိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးရဲျမင့္ လက္ထက္ ၂၀၁၅တြင္ B.O.T (တည္ေဆာက္၊ျပဳျပင္၊လႊဲေျပာင္း) စနစ္ျဖင့္ ႏွစ္(၅၀) လုပ္ကိုင္ခြင့္ရထားခဲ့ျပီးကၽြဲဆည္ကန္ ကား၀င္းတြင္ ဂိတ္ဖြင့္ေျပးဆြဲသည့္ အေဝးေျပး ကားလိုင္းမ်ား အေနျဖင့္ ေခတ္မီကားႀကီးမ်ား အသံုးျပဳလာျခင္း၊ ကားအစီးေရ ႏွင့္ ကားဂိတ္အေရအတြက္ မ်ားျပားလာျခင္း၊ ျပည္ပခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ျခင္းႏွင့္ ကားဝင္းကို အမွီျပဳ လုပ္ကိုင္သည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား မ်ားျပားလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိကားဝင္း အေနအထားႏွင့္ အဆင္မေျပေတာ့ဘဲ အဆင့္ျမင့္တင္ရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာျပခ်က္အရ သိရပါတယ္။

 

ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ ဂိတ္ခန္းေနရာမ်ား က်ဥ္းသည့္အတြက္ ယာယီကား၀င္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ အခက္အခဲရွိၿပီး မျဖစ္မေန ေရႊ႕ေျပာင္းရမည္ဆိုပါကလည္း ဂိတ္အခ်ိဳ႔ ပိတ္သိမ္းရဖြယ္ရွိသည္ဟု ကၽြဲဆည္ကန္ကား၀င္းမွ ဂိတ္ပိုင္ရွင္အခ်ိဳ႔က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ယာယီကား၀င္းတြင္ ကားဂိတ္ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ သီးသန့္ေနရာႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းလက္ခံရန္ ေနရာ၊ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရသည့္ နားေနေဆာင္မ်ား မ႐ွိဘဲ အေဆာင္ေနရာမ်ား ထပ္မံငွားရမ္းရဖြယ္ရွိသည္ဟု ရန္ကုန္-မႏၲေလး ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ အကယ္ဒမီ ကားဂိတ္ပိုင္ရွင္ ဦးေအးေဇာ္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

 

"ကြၽန္ေတာ္တို႔ အိတ္စိုက္ရမယ့္ အ‌ေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္လာတာေပါ့။ လက္ရွိကေတာ့ ခရီးစဥ္ေျပးရင္း ေရာင္းေနရတာေပါ့။ (ယာယီကားကြင္းကို) ေ႐ႊ႕လိုက္ရၿပီဆိုရင္ ဂိတ္က ရပ္လိုက္ရမွာေပါ့။ ရပ္လိုက္ၿပီးမွ ကားေတြက ဒီတိုင္းအဲ တျခားလိုင္းထဲ ၀င္လို႔ ရရင္ရ၊ မရရင္ ဒီတိုင္းရပ္ထားၿပီး ေရာင္းရေတာ့မွာေပါ့"ဟု ဦးေအးေဇာ္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ကၽြဲဆည္ကန္ကား၀င္း အဆင့္ျမင့္တင္ေနခ်ိန္ ေျပာင္းေရႊ႕ဖြင့္လွစ္မည့္ ယာယီကားဝင္းသည္ ကားအစီးေရ (၄၀)ခန္႔ တၿပိဳင္တည္း အဝင္အထြက္ ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သလို ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကား (၂၀၀)ေက်ာ္ ရပ္နားႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း M Development ကုမၸဏီ တာဝန္႐ွိသူတစ္ဦးက Mandalay In-depth News အား ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရပါတယ္။

 

ယာယီကား၀င္းအျဖစ္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ျပည္ႀကီးတံခြန္ၿမိဳ႕နယ္ ၇၁လမ္းႏွင့္ ၇၃လမ္းၾကား ၊ၿမိဳ႕မသစ္လြင္လမ္းႏွင့္ ၿမိဳ႕မဒဂၤါးလမ္းၾကားရွိ ေျမေနရာကို M Development ကုမၸဏီက ငွားရမ္းထားျခင္းျဖစ္ရာ အခ်ိန္ၾကာေလ နစ္နာေလျဖစ္သည့္အတြက္ ကၽြဲဆည္ကန္ကားကြင္း အဆင့္ျမင့္တင္ တည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို သတ္မွတ္အခ်ိန္ထက္ ေစာၿပီးနိဳင္ရန္ ႀကိဳးစားဖြယ္ရွိသည္ဟု စည္ပင္သာယာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ကြၽဲဆည္ကန္ကားဝင္း အဆင့္ျမင့္တင္ တည္ေဆာက္မည့္ ဒီဇိုင္းပံုစံသည္ လက္ရွိ ကား၀င္းဧရိယာ၏ သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔ကို ေစ်းဝယ္စင္တာမ်ား တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ရာ ကားဝင္းဧရိယာ က်ဥ္းေျမာင္းသြားမည္ျဖစ္၍ ႏွစ္ဖက္အဆင္ေျပႏိုင္မည့္ ဒီဇိုင္းပံုစံ ေရးဆြဲတည္ေဆာက္ရန္ စည္ပင္၊ တည္ေဆာက္မည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ ကားဂိတ္ပိုင္ရွင္မ်ား ညႇိႏိႈင္းခဲ့ရၿပီး မည္သည့္ဒီဇိုင္းျဖင့္ အဆင့္ျမွင့္တည္ေဆာက္မည္ကိုမူ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ထုတ္ျပန္ျခင္း မရွိေသးပါ။

 

ယာယီကားဝင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ သတ္မွတ္သည့္ရက္တြင္ ေနာက္ဆံုးကား ထြက္ခြာၿပီးသည္ႏွင့္ ကားဝင္းကို ပိတ္၍ အဆင့္ျမွင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား စတင္လုပ္ဆာင္မည္ျဖစ္သည္။ ကၽြဲဆည္ကန္ကားႀကီး၀င္း အဆင့္ျမင့္တင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို (၂)ႏွစ္အတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္ရန္ ေမ်ွာ္မွန္းထားသည္ဟု M-Development ကုမၼဏီ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ဆိုခဲ့ပါတယ္။

 

ကၽြဲဆည္ကန္ကားၾကီး၀င္းသည္ မႏၱေလးျမိဳ႔ ျပည္ၾကီးတံခြန္ျမိဳ႔နယ္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး ကားလမ္းမေဘးတြင္ တည္ရွိျပီး မႏၱေလးျမိဳ႔ေပၚရွိ အၾကီးဆံုးႏွင့္ ခရီးသည္ အ၀င္အထြက္ အမ်ားဆံုး အေ၀းေျပးကား၀င္း ျဖစ္သည္။ မႏၱေလးျမိဳ႔ေတာ္ စည္ပင္သာာေရးေကာ္မတီ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ ၂၀၁၅တြင္ ကၽြဲဆည္ကန္ ကား၀င္းအတြင္း ၀င္ထြက္သြားလာသည့္ ခရီးသည္ ေန႔စဥ္ပွ်မ္းမွ် (၆၀၀၀)ေက်ာ္ ရွိပါတယ္။

 

Source : Mandalay Indepth News

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)