Local Industry

လေကြောင်းကုန်ပို့လုပ်ငန်းအကြောင်း တစေ့တစောင်း

လေကြောင်းကုန်ပို့လုပ်ငန်းအကြောင်း တစေ့တစောင်း google

ပြည်ပနှင့်ပြည်တွင်းလေဆိပ်များသို့ အထွေထွေ ကုန်ပစ္စည်းများ၊ စားသောက်ကုန်ပစ္စည်းများအား အချိန် နှင့်တစ်ပြေးညီ ဝန်ဆောင်မှုပေးနေသည့် လေကြောင်း ကုန်ပို့လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်နေကြသည့် Mingalardon Cargo Services Public Co.,Ltd (MCS)၊ Myanmar Airways International Cargo Services၊ Myanmar National Airlines Cargo Services နှင့် Yangon Airport Group တို့၏ မြေပြင်ဝန်ဆောင်မှုနှင့် ကုန်ပို့ ဆောင်ရေးလုပ်ငန်းများအား တင်ပြအပ်ပါသည်။


Mingalardon Cargo Services Public Co.,Ltd (MCS) သည် 2020 Registered စတင်ခဲ့သည်။ MIC တင်ပြ၍ Permission ရခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ ၂၀၁၂ ခုနှစ် တွင် Operation စတင်လုပ်ဆောင်ကာ Internatio- nal Export Air Cargo လုပ်ငန်းကို စတင်ဆောင်ရွက်နေ ခြင်းဖြစ်သည်။

 

MCS အနေဖြင့် International Standard ရှိသည့် လုပ်ငန်းအထောက်အကူပစ္စည်းများ တပ်ဆင်တည် ဆောက်ခဲ့သည် ကုန်ပစ္စည်းထားသိုမှု၊ ကုန်ပစ္စည်း အတွက် Security၊ လေယာဉ်ပေါ်တွင် ထားသိုနေရာချ ထားသည့်စနစ်၊ Training ပိုင်းတွင် International Standard နှင့်အညီပေးထားသည်။ Training ကိုလည်း သက်ဆိုင်ရာလုပ်ငန်းအလိုက်ပေးထားသည်။ ဤသို့ ဖြင့် လုပ်ငန်းအတွေ့အကြုံ Experience ရစေခဲ့သည်။ MCS အနေဖြင့် အဓိကဝန်ဆောင်မှုပေးသည်မှာ Terminal Service ပေးသည့်ကုမ္ပဏီဖြစ်သည်။ ၂၀၁၄ ခုနှစ်တွင်မူ Private to Public သို့ ပြောင်းလဲဖွဲ့စည်း ခဲ့သည်။ ထို့နောက် Mingalardon Cargo Services Public Company Limited ဟူ၍ ဖြစ်ပေါ်လာခဲ့သည်။ MCS အနေဖြင့် အရည်အသွေးပြည့်ဝသည့် ဝန်ဆောင် မှုများဖြင့် Service ပေးလျက်ရှိပြီး ခေတ်မီနည်းပညာ များအား စဉ်ဆက်မပြတ် လိုက်လျောညီထွေဖြစ်သည့် Cargo Services ဖြစ်စေရေး Vision ထားရှိသည်။

 

MCS ၏ Mission မှာ Technology၊ Safety၊ Customer၊ Satisfaction ဖြစ်ရမည်။ Reliability ဖြစ် ရမည်ဟူသည့် Mission ထားရှိ ဝန်ဆောင်မှုပေးလျက်ရှိ သည်။ Motto ကတော့ Mission အတိုင်း အဆင်ပြေ ကျေနပ်စေသည့် Service ပေးနိုင်ရေး ကြိုးစားဆောင် ရွက်လျက်ရှိသည်။

 

Mingalardon Cargo Services Public Co.,Ltd (MCS) ၏ ဖွဲ့စည်းပုံသည် MD ဦးဆောင်သည်။ ထို့ နောက်တွင် Dy MD၊ Executive Director၊ Deputy Director စသည်ဖြင့် Department အလိုက်ဖွဲ့စည်းထား သည့် HR၊ Finance၊ Admin၊ IT၊ Quality Assurance နှင့် Operation ဟူ၍ ဖြစ်သည်။ Operation ကို တာ ဝန်ယူအုပ်ချုပ်သူမှာ General Manager ဖြစ်သည်။ အဓိက Roll Play လုပ်ဆောင်နေသည်မှာ Operation ဖြစ်သည်။ MCS ၏ ဝန်ထမ်းအင်အားတွင် Daily Wages က ပိုများသည်။ ကုန်ပစ္စည်းများတင်ပို့ရာတွင် Handle လုပ်သည့် ကုမ္ပဏီဖြစ်သောကြောင့် Daily Wages က ပိုများခြင်းလည်းဖြစ်သည်။ MCS သည် Ground Handling လုပ်ငန်းအား အဓိကဝန်ဆောင်မှု ပေးသည်။ ပြည်တွင်း/ ပြည်ပ ပျံသန်းပို့ဆောင်ပေးနေ သည့် MAI၊ YAG၊ MNA အစရှိသည့် လေကြောင်းလိုင်း များဖြင့် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည်။

 

Freight Forwarder များ ပေးပို့လာသည့် Cargo ရောက်ရှိလာသည်နှင့် စိစစ်လက်ခံပြီး Weight ချိန်ခြင်း၊ Check လုပ်ပေးခြင်းနှင့် Screening ကတော့ X-Ray ဖြတ်ပေးသည့် Service များဆောင်ရွက်သည်။

 

Airline ၏ လိုအပ်ချက်အရ ပစ္စည်းအကြီးအသေး ပေါ်မူတည်ပြီး လေယာဉ်၏ အရှေ့၊ အနောက်၊ ဝမ်းဗိုက် ကုန်တင်ခန်းစသည့်နေရာများတွင် စနစ်တကျနေရာ ချထားမှုကို MCS က Service ပေးသည်။ အကြောင်း တစ်စုံတစ်ရာကြောင့် Flight Cancel ဖြစ်ပါက ပစ္စည်း များကို MCS တွင် ထိန်းသိမ်းပေးသည့် Service ပေး သည်။ သက်ဆိုင်ရာခရီးစဉ်အတွက် အဆင်သင့်ဖြစ် သည်ဆိုပါက Ground Handler ထံအပ်နှံကာ လေ ယာဉ်ပေါ်တင်ဆောင်၍ စနစ်တကျနေရာချထားပေး မှုကို ဆောင်ရွက်ပေးသည်။

 

Security ပိုင်းတွင် 24/ 7 Monitoring အနေဖြင့် CCTV များမှတစ်ဆင့် စောင့်ကြည့်ပြီး ရက် (၃၀)ကြာ တဲ့အထိ CCTV မှတ်တမ်းများအား မှတ်တမ်းထားရှိ ထားပါသည်။ Mingalardon Cargo Services Public Co.,Ltd (MCS) သည် ISO 9001: 2015 Quality Management System လက်မှတ်ကို ၂၀၁၇ ခုနှစ်၊ မတ်လ (၁)ရက်တွင် လက်ခံရရှိခဲ့သည်။ နှစ်စဉ်/ နှစ် ဝက် သတ်မှတ်ချက်များနှင့်အညီ စစ်ဆေးမှုခံယူလျက်ရှိ ပြီး Global Compact လည်းရရှိထားပြီးဖြစ်သည်။

 

MCS နှင့် လက်တွဲလုပ်ကိုင်နေသည့် Customer Airlines အရေအတွက်မှာ ၂၀၁၉ ခုနှစ်အထိကို (၃၂)လိုင်းရှိသည်။ အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာပို့ဆောင်သည့် International Only Services ကိုသာ ဝန်ဆောင်မှုပေး နေသည်။ MCS ၏ Future Plan အတွက် Warehouse အသစ်ကိုလည်း ဆောက်လျက်ရှိသည်။ ၎င်းမှာ လာ မည့် ဧပြီလတွင် စတင်လုပ်ငန်းလည်ပတ်မည်လည်း ဖြစ်သည်။ လက်ရှိတွင် တည်ဆောက်ရေးလုပ်ငန်း၏ (၉၀)ရာခိုင်နှုန်း ပြီးစီးနေပြီဖြစ်သည်။

 

Myanmar Airways International Cargo Services (MAI)

 

MAI ၏ Ground Handling တွင် Passenger ပိုင်းနှင့် Cargo ပိုင်းဟူ၍ အဓိကဝန်ဆောင်မှုပေးနေ သည်။ Passenger ပိုင်းတွင် Checking၊ Load control (Load control ဆိုသည်မှာ Aircraft ကို Balancing လုပ်ပေးသည့်ဌာန)၊ rank handling (ကုန်စည်များ တင်/ ချသည့် team)၊ equipment team (လေယာဉ် တွင်လိုအပ်သည့်ပစ္စည်းများ ချိတ်ဆက်ပေးသည့်အဖွဲ့)၊ လေယာဉ်အတွင်း သန့်ရှင်းရေး team ဟူ၍ ဆောင်ရွက် ပေးနေခြင်းဖြစ်သည်။ Baggage ပိုင်းတွင် ပြည်တွင်း လိုင်းဖြစ်သော Air KBZ ကို Service ပေးလျက်ရှိသည်။ ပြည်ပကိုမူ လေကြောင်းလိုင်း (၁၄)လိုင်းကို Service ပေးလျက်ရှိသည်။ MAI ၏ ပြည်တွင်းပိုင်းတွင် passenger ပိုင်းနှင့် baggage ပိုင်းအပြင် cargo ပိုင်းကို လည်း service ပေးလျက်ရှိသည်။

 

passenger ပိုင်းတွင် ခရီးသည်များကို ကောင် တာတွင်လက်ခံပေးခြင်း၊ သတ်မှတ်ထားသည့် နည်း လမ်းများအတိုင်း စစ်ဆေးပေးခြင်း၊ လေယာဉ်ပေါ်ပါ ခရီးသည်များကို welcoming လုပ်ပေးခြင်း၊ ခရီးသည် များအပ်နှံထားသည့်ပစ္စည်းများ ကိုက်ညီမှုရှိ/မရှိ စစ် ဆေးပေးခြင်းများအား ရန်ကုန်နှင့် မန္တလေးလေဆိပ် တို့တွင် Air KBZ ကို Service ပေးနေခြင်းဖြစ်သည်။


MAI သည် ဝန်ထမ်းများ၏ Qualifications ကို အထူးဂရုပြုဖြည့်ဆည်းပေးလျက်ရှိပါသည်။ MAI Service ပေးနေသည့် လေကြောင်းလိုင်းများမှာ 5 star နှင့် The World Bus Airline များဖြစ်သည်။ စင်ကာပူလေကြောင်းလိုင်းက သူတို့၏ Qualifications မြှင့်ထားသောကြောင့် ၎င်းတို့နှင့် လိုက်မီစေရန် ဝန်ထမ်းများကို Full Fill မပျက်မြှင့်တင်ပေးနေသည်။

 

Air KBZ ကို ဝန်ဆောင်မှုပေးသကဲ့သို့ အခြား သောလေကြောင်းလိုင်းများစိတ်ဝင်စားမှုရှိပါက ဝန် ဆောင်မှုပေးရန်အသင့်လည်းဖြစ်နေသည်။ ထို့အပြင် MAI ၌ Training Center ဖွင့်၍ သင်တန်းများပို့ချပေး လျက်ရှိသည်။ ရည်ရွယ်ချက်မှာ Airlines Development တစ်ခုတည်းအတွက်သာမက နိုင်ငံ၏ Aviation Industry Development ကို ဦးတည်ချက်ထားရှိ သည်။


National logistics Team ပေါ်လာစေရေးအတွက် သုတေသနပြုချက်များ၊ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ရမည့် အစီအမံများ၊ အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ လေကြောင်းပို့ဆောင် ရေးဆိုင်ရာများ၊ လေကြောင်းလိုင်းများရင်ဆိုင်နေရ သည့် စိန်ခေါ်မှုများ၊ ပြုပြင်စရာများစွာရှိသည်။ ခရီး သွားများအား aviation နှင့် ပတ်သက်သည့် educated လုပ်ရန်အစီအမံများလည်းရှိသည်။National logistics Team မှာ ပို့ဆောင်ရေးနှင့် ဆက်သွယ်ရေးဝန်ကြီးဌာနအောက်တွင်ရှိပါသည်။

 

Myanmar National Airline Cargo Services (MNA)


ပြည်ပလုပ်ငန်းများအတွက် A၊ B၊ C ဟူ၍ သုံးဆိုင်း ဖြင့် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပြီး ပြည်ပအတွက် ကုန်ပစ္စည်း များလာရောက်ပို့ဆောင်ပါက Weight ချိန်ခြင်း၊ Check List ရေးသွင်းခြင်း၊ X- ray ဖြတ်၍ MCS က Security Form ဖြည့်ကာ လေယာဉ်ကွင်းသို့ပို့ပြီး ထုပ်ပိုး မှုနှင့် သတ်မှတ်အတိုင်းအတာစသည်များကို စိစစ်ပေး ရသည်။


Internal Export ကို YACL ကဖွင့်ထားသော Warehouse မှာအပ်ရပါတယ်။ ထိုနေရာတွင် Accept လုပ်တာတစ်ယောက်၊ Built up လုပ်တာတစ်ယောက် ထားရှိသည်။ ဒီမှာတော့ Damage မဖြစ်ဘူး။ ဟိုဘက် ရောက်မှ Damage ဖြစ်သွားရင် ဒီဘက်ကို Report တင်ရသည်။ ဟိုဘက်ရောက်မှဖြစ်သည့်အတွက် ဟို ဘက် Air Side က စိစစ်ဆောင်ရွက်ရသည်။

 

သတ်မှတ်ထားသည့် လေယာဉ်ဖြင့် ရန်ကုန်မှ စင်ကာပူ၊ ဘန်ကောက်၊ ဟောင်ကောင်သို့ ပြေးဆွဲပို့ ဆောင်ပေးနေခြင်းဖြစ်သည်။ သတ်မှတ်ချက်က 15 CPN ထက်မကျော်ရပေ။ ခရီးသည်များပါက တင်ပို့မှုလျော့ ကျမည်ဖြစ်သည်။

 

ပြည်တွင်းလုပ်ငန်းတွင် နှစ်ဆိုင်းထားရှိဆောင် ရွက်နေခြင်းဖြစ်သည်။ ပြည်တွင်းလက်ခံရာတွင် အစိုးရ နှင့် ပုဂ္ဂလိကဟူ၍ ထားရှိသည်။ ခရီးသည်များ၏ ပစ္စည်းများကို ကန့်သတ်ပစ္စည်းပါ/မပါ စိစစ်မည်လည်း ဖြစ်သည်။ ထို့နောက်တွင် Air Cargo Manifest တွင် ပို့သူအမည်နှင့် ဖုန်းနံပါတ် လက်ခံမည့်သူ၏ အမည်နှင့် ဖုန်းနံပါတ်ပစ္စည်းအမျိုးအစား အလေးချိန်စသည်တို့ကို ဖြည့်သွင်းရပါသည်။ ထို့နောက် သက်ဆိုင်ရာလေကြောင်း ခရီး၌ တင်ပေးသည်။ ပစ္စည်းတင်ပို့ရာတွင် အလွန် သေးငယ်သည့် ပစ္စည်းများအား လက်ခံဆောင်ရွက် ခြင်းမပြုပေ။ အနည်းဆုံး A4 ပုံးဆိုဒ်ကို လက်ခံဆောင် ရွက်ပေးသည်။ Port to Port သာဆောင်ရွက်ပေးသည်။ Door to Door ဆောင်ရွက်နိုင်ခြင်းမရှိသေးပေ။


တင်ပို့သည့် လေယာဉ်မှာ ခရီးသည်တင်လေ ယာဉ်ဖြစ်သည့်အတွက်ကြောင့် ခရီးသည်များ၏ Baggage များ တင်ပြီးမှရသည့် Weight ပေါ်တွက်ချက် ၍ Cargo တင်ရခြင်းဖြစ်သည်။ ကျန်ရှိခဲ့ပါက နောက် တစ်နေ့လေယာဉ်များဖြင့် ဆက်လက်တင်ပို့ပေးပါ သည်။

 

Yangon Airport Group

 

လေကြောင်းလိုင်းများ၏ မြေပြင်ဝန်ဆောင်မှုကို အဓိကဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိသည်။ ခရီးသည်ဝန် ဆောင်မှု၊ ကုန်ပစ္စည်းဝန်ဆောင်မှုနှင့် GSE ဆိုသည့် Ground Equipment နှင့်ပတ်သက်သည့် Service ဝန်ဆောင်မှု စုစုပေါင်းသုံးခုဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိသည်။
Passenger Service တွင် ခရီးသည်များအတွက် Checking ပြုလုပ်ပြီး ၎င်း၏ အပ်နှံပစ္စည်းများအတွက် Baggage Service ဆောင်ရွက်ပေးသည်။ Special Service ဟုခေါ်သည့် အချို့သောခရီးသည်များအတွက် Wheelchair စီစဉ်ပေးခြင်း၊ အသက်မပြည့်သေးသည့် ကလေးငယ်များအတွက် ခရီးသွားလာရာ၌ တစ်ဦး တည်းသွားလာခွင့်မပြုသည့် ဥပဒေရှိပါသည်။

 

အဆိုပါကလေးငယ်များမှာ အသက် (၁၂)နှစ်နှင့် အထက် (၁၈)နှစ်နှင့်အောက်ကလေးများအတွက် ၎င်း တို့၏ မိဘများကခွင့်ပြုပါက သွားလာခွင့်ပြုပေးသည်။ (၁၂)နှစ်အောက် ကလေးဆိုပါက မိဘမပါသော်လည်း အစောင့်အရှောက်ပါက သွားလာခွင့်ပြုသည်။ အစောင့် အရှောက်မပါခဲ့သော် ခရီးသည်ဝန်ဆောင်မှုအနေဖြင့် ခရီးသည်လက်ခံသည့်နေရာမှ လေယာဉ်ပေါ်ရောက် သည်အထိ အစောင့်အရှောက်ဖြင့်လိုက်ပါပို့ဆောင်ပေးပြီး အဆိုပါခရီးသည်ကို လေယာဉ် Crew များထံ အပ်နှံပေးရသည်။

 

Baggage အပိုင်းတွင် လေကြောင်းလိုင်းများ တွေ့ကြုံရသည့် အခက်အခဲတစ်ခုဖြစ်သည့် ခရီးသည် အပ်နှံထားသည့်အိတ်ပါမလာခြင်း၊ အိတ်ပျက်စီးခြင်း တို့ဖြစ်ပေါ်သည့်အခါတွင် Complain ကြုံရတတ်သည်။

 

နိုင်ငံနှင့်သက်ဆိုင်သော Geneva Convention၊ Warsaw Convention၊ Montreal Convention များ တွင် လက်မှတ်ထိုးထားသည့်အပေါ်မူတည်၍ ငွေကြေး ကိစ္စများကို Claem ပေးရခြင်းဖြစ်သည်။လေကြောင်းခရီးစဉ် အသုံးပြုကြသူများအတွက် သိမှတ်စရာ အကြောင်းအရာတစ်ခုဖြစ်သည့် Air Cargo လုပ်ငန်းဆောင်တာများမှ အချို့အားဖော်ပြ ပေးခြင်းဖြစ်ပါသည်။

 

>>>Zawgyi<<<

 

ေလေၾကာင္းကုန္ပို႔လုပ္ငန္းအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း


ျပည္ပႏွင့္ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားသို႔ အေထြေထြ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားအား အခ်ိန္ ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနသည့္ ေလေၾကာင္း ကုန္ပို႔လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ေနၾကသည့္ Mingalardon Cargo Services Public Co.,Ltd (MCS)၊ Myanmar Airways International Cargo Services၊ Myanmar National Airlines Cargo Services ႏွင့္ Yangon Airport Group တို႔၏ ေျမျပင္ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ကုန္ပို႔ ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား တင္ျပအပ္ပါသည္။


Mingalardon Cargo Services Public Co.,Ltd (MCS) သည္ 2020 Registered စတင္ခဲ့သည္။ MIC တင္ျပ၍ Permission ရခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တြင္ Operation စတင္လုပ္ေဆာင္ကာ Internatio- nal Export Air Cargo လုပ္ငန္းကို စတင္ေဆာင္႐ြက္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။

 

MCS အေနျဖင့္ International Standard ရွိသည့္ လုပ္ငန္းအေထာက္အကူပစၥည္းမ်ား တပ္ဆင္တည္ ေဆာက္ခဲ့သည္ ကုန္ပစၥည္းထားသိုမႈ၊ ကုန္ပစၥည္း အတြက္ Security၊ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ထားသိုေနရာခ် ထားသည့္စနစ္၊ Training ပိုင္းတြင္ International Standard ႏွင့္အညီေပးထားသည္။ Training ကိုလည္း သက္ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းအလိုက္ေပးထားသည္။ ဤသို႔ ျဖင့္ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကဳံ Experience ရေစခဲ့သည္။ MCS အေနျဖင့္ အဓိကဝန္ေဆာင္မႈေပးသည္မွာ Terminal Service ေပးသည့္ကုမၸဏီျဖစ္သည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္မူ Private to Public သို႔ ေျပာင္းလဲဖြဲ႕စည္း ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ Mingalardon Cargo Services Public Company Limited ဟူ၍ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ MCS အေနျဖင့္ အရည္အေသြးျပည့္ဝသည့္ ဝန္ေဆာင္ မႈမ်ားျဖင့္ Service ေပးလ်က္ရွိၿပီး ေခတ္မီနည္းပညာ မ်ားအား စဥ္ဆက္မျပတ္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္သည့္ Cargo Services ျဖစ္ေစေရး Vision ထားရွိသည္။

 

MCS ၏ Mission မွာ Technology၊ Safety၊ Customer၊ Satisfaction ျဖစ္ရမည္။ Reliability ျဖစ္ ရမည္ဟူသည့္ Mission ထားရွိ ဝန္ေဆာင္မႈေပးလ်က္ရွိ သည္။ Motto ကေတာ့ Mission အတိုင္း အဆင္ေျပ ေက်နပ္ေစသည့္ Service ေပးႏိုင္ေရး ႀကိဳးစားေဆာင္ ႐ြက္လ်က္ရွိသည္။

 

Mingalardon Cargo Services Public Co.,Ltd (MCS) ၏ ဖြဲ႕စည္းပုံသည္ MD ဦးေဆာင္သည္။ ထို႔ ေနာက္တြင္ Dy MD၊ Executive Director၊ Deputy Director စသည္ျဖင့္ Department အလိုက္ဖြဲ႕စည္းထား သည့္ HR၊ Finance၊ Admin၊ IT၊ Quality Assurance ႏွင့္ Operation ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ Operation ကို တာ ဝန္ယူအုပ္ခ်ဳပ္သူမွာ General Manager ျဖစ္သည္။ အဓိက Roll Play လုပ္ေဆာင္ေနသည္မွာ Operation ျဖစ္သည္။ MCS ၏ ဝန္ထမ္းအင္အားတြင္ Daily Wages က ပိုမ်ားသည္။ ကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္ပို႔ရာတြင္ Handle လုပ္သည့္ ကုမၸဏီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ Daily Wages က ပိုမ်ားျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ MCS သည္ Ground Handling လုပ္ငန္းအား အဓိကဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသည္။ ျပည္တြင္း/ ျပည္ပ ပ်ံသန္းပို႔ေဆာင္ေပးေန သည့္ MAI၊ YAG၊ MNA အစရွိသည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္း မ်ားျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္။

 

Freight Forwarder မ်ား ေပးပို႔လာသည့္ Cargo ေရာက္ရွိလာသည္ႏွင့္ စိစစ္လက္ခံၿပီး Weight ခ်ိန္ျခင္း၊ Check လုပ္ေပးျခင္းႏွင့္ Screening ကေတာ့ X-Ray ျဖတ္ေပးသည့္ Service မ်ားေဆာင္႐ြက္သည္။

 

Airline ၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ပစၥည္းအႀကီးအေသး ေပၚမူတည္ၿပီး ေလယာဥ္၏ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ဝမ္းဗိုက္ ကုန္တင္ခန္းစသည့္ေနရာမ်ားတြင္ စနစ္တက်ေနရာ ခ်ထားမႈကို MCS က Service ေပးသည္။ အေၾကာင္း တစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္ Flight Cancel ျဖစ္ပါက ပစၥည္း မ်ားကို MCS တြင္ ထိန္းသိမ္းေပးသည့္ Service ေပး သည္။ သက္ဆိုင္ရာခရီးစဥ္အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ သည္ဆိုပါက Ground Handler ထံအပ္ႏွံကာ ေလ ယာဥ္ေပၚတင္ေဆာင္၍ စနစ္တက်ေနရာခ်ထားေပး မႈကို ေဆာင္႐ြက္ေပးသည္။

 

Security ပိုင္းတြင္ 24/ 7 Monitoring အေနျဖင့္ CCTV မ်ားမွတစ္ဆင့္ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ရက္ (၃၀)ၾကာ တဲ့အထိ CCTV မွတ္တမ္းမ်ားအား မွတ္တမ္းထားရွိ ထားပါသည္။ Mingalardon Cargo Services Public Co.,Ltd (MCS) သည္ ISO 9001: 2015 Quality Management System လက္မွတ္ကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၁)ရက္တြင္ လက္ခံရရွိခဲ့သည္။ ႏွစ္စဥ္/ ႏွစ္ ဝက္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ စစ္ေဆးမႈခံယူလ်က္ရွိ ၿပီး Global Compact လည္းရရွိထားၿပီးျဖစ္သည္။

 

MCS ႏွင့္ လက္တြဲလုပ္ကိုင္ေနသည့္ Customer Airlines အေရအတြက္မွာ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္အထိကို (၃၂)လိုင္းရွိသည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာပို႔ေဆာင္သည့္ International Only Services ကိုသာ ဝန္ေဆာင္မႈေပး ေနသည္။ MCS ၏ Future Plan အတြက္ Warehouse အသစ္ကိုလည္း ေဆာက္လ်က္ရွိသည္။ ၎မွာ လာ မည့္ ဧၿပီလတြင္ စတင္လုပ္ငန္းလည္ပတ္မည္လည္း ျဖစ္သည္။ လက္ရွိတြင္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း၏ (၉၀)ရာခိုင္ႏႈန္း ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္သည္။

 

Myanmar Airways International Cargo Services (MAI)

 

MAI ၏ Ground Handling တြင္ Passenger ပိုင္းႏွင့္ Cargo ပိုင္းဟူ၍ အဓိကဝန္ေဆာင္မႈေပးေန သည္။ Passenger ပိုင္းတြင္ Checking၊ Load control (Load control ဆိုသည္မွာ Aircraft ကို Balancing လုပ္ေပးသည့္ဌာန)၊ rank handling (ကုန္စည္မ်ား တင္/ ခ်သည့္ team)၊ equipment team (ေလယာဥ္ တြင္လိုအပ္သည့္ပစၥည္းမ်ား ခ်ိတ္ဆက္ေပးသည့္အဖြဲ႕)၊ ေလယာဥ္အတြင္း သန႔္ရွင္းေရး team ဟူ၍ ေဆာင္႐ြက္ ေပးေနျခင္းျဖစ္သည္။ Baggage ပိုင္းတြင္ ျပည္တြင္း လိုင္းျဖစ္ေသာ Air KBZ ကို Service ေပးလ်က္ရွိသည္။ ျပည္ပကိုမူ ေလေၾကာင္းလိုင္း (၁၄)လိုင္းကို Service ေပးလ်က္ရွိသည္။ MAI ၏ ျပည္တြင္းပိုင္းတြင္ passenger ပိုင္းႏွင့္ baggage ပိုင္းအျပင္ cargo ပိုင္းကို လည္း service ေပးလ်က္ရွိသည္။

 

passenger ပိုင္းတြင္ ခရီးသည္မ်ားကို ေကာင္ တာတြင္လက္ခံေပးျခင္း၊ သတ္မွတ္ထားသည့္ နည္း လမ္းမ်ားအတိုင္း စစ္ေဆးေပးျခင္း၊ ေလယာဥ္ေပၚပါ ခရီးသည္မ်ားကို welcoming လုပ္ေပးျခင္း၊ ခရီးသည္ မ်ားအပ္ႏွံထားသည့္ပစၥည္းမ်ား ကိုက္ညီမႈရွိ/မရွိ စစ္ ေဆးေပးျခင္းမ်ားအား ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးေလဆိပ္ တို႔တြင္ Air KBZ ကို Service ေပးေနျခင္းျဖစ္သည္။MAI သည္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ Qualifications ကို အထူးဂ႐ုျပဳျဖည့္ဆည္းေပးလ်က္ရွိပါသည္။ MAI Service ေပးေနသည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွာ 5 star ႏွင့္ The World Bus Airline မ်ားျဖစ္သည္။ စင္ကာပူေလေၾကာင္းလိုင္းက သူတို႔၏ Qualifications ျမႇင့္ထားေသာေၾကာင့္ ၎တို႔ႏွင့္ လိုက္မီေစရန္ ဝန္ထမ္းမ်ားကို Full Fill မပ်က္ျမႇင့္တင္ေပးေနသည္။

 

Air KBZ ကို ဝန္ေဆာင္မႈေပးသကဲ့သို႔ အျခား ေသာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားစိတ္ဝင္စားမႈရွိပါက ဝန္ ေဆာင္မႈေပးရန္အသင့္လည္းျဖစ္ေနသည္။ ထို႔အျပင္ MAI ၌ Training Center ဖြင့္၍ သင္တန္းမ်ားပို႔ခ်ေပး လ်က္ရွိသည္။ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ Airlines Development တစ္ခုတည္းအတြက္သာမက ႏိုင္ငံ၏ Aviation Industry Development ကို ဦးတည္ခ်က္ထားရွိ သည္။


National logistics Team ေပၚလာေစေရးအတြက္ သုေတသနျပဳခ်က္မ်ား၊ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရမည့္ အစီအမံမ်ား၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ ေရးဆိုင္ရာမ်ား၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားရင္ဆိုင္ေနရ သည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ ျပဳျပင္စရာမ်ားစြာရွိသည္။ ခရီး သြားမ်ားအား aviation ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ educated လုပ္ရန္အစီအမံမ်ားလည္းရွိသည္။National logistics Team မွာ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနေအာက္တြင္ရွိပါသည္။

 

Myanmar National Airline Cargo Services (MNA)


ျပည္ပလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ A၊ B၊ C ဟူ၍ သုံးဆိုင္း ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိၿပီး ျပည္ပအတြက္ ကုန္ပစၥည္း မ်ားလာေရာက္ပို႔ေဆာင္ပါက Weight ခ်ိန္ျခင္း၊ Check List ေရးသြင္းျခင္း၊ X- ray ျဖတ္၍ MCS က Security Form ျဖည့္ကာ ေလယာဥ္ကြင္းသို႔ပို႔ၿပီး ထုပ္ပိုး မႈႏွင့္ သတ္မွတ္အတိုင္းအတာစသည္မ်ားကို စိစစ္ေပး ရသည္။


Internal Export ကို YACL ကဖြင့္ထားေသာ Warehouse မွာအပ္ရပါတယ္။ ထိုေနရာတြင္ Accept လုပ္တာတစ္ေယာက္၊ Built up လုပ္တာတစ္ေယာက္ ထားရွိသည္။ ဒီမွာေတာ့ Damage မျဖစ္ဘူး။ ဟိုဘက္ ေရာက္မွ Damage ျဖစ္သြားရင္ ဒီဘက္ကို Report တင္ရသည္။ ဟိုဘက္ေရာက္မွျဖစ္သည့္အတြက္ ဟို ဘက္ Air Side က စိစစ္ေဆာင္႐ြက္ရသည္။

 

သတ္မွတ္ထားသည့္ ေလယာဥ္ျဖင့္ ရန္ကုန္မွ စင္ကာပူ၊ ဘန္ေကာက္၊ ေဟာင္ေကာင္သို႔ ေျပးဆြဲပို႔ ေဆာင္ေပးေနျခင္းျဖစ္သည္။ သတ္မွတ္ခ်က္က 15 CPN ထက္မေက်ာ္ရေပ။ ခရီးသည္မ်ားပါက တင္ပို႔မႈေလ်ာ့ က်မည္ျဖစ္သည္။

 

ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းတြင္ ႏွစ္ဆိုင္းထားရွိေဆာင္ ႐ြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းလက္ခံရာတြင္ အစိုးရ ႏွင့္ ပုဂၢလိကဟူ၍ ထားရွိသည္။ ခရီးသည္မ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို ကန႔္သတ္ပစၥည္းပါ/မပါ စိစစ္မည္လည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ Air Cargo Manifest တြင္ ပို႔သူအမည္ႏွင့္ ဖုန္းနံပါတ္ လက္ခံမည့္သူ၏ အမည္ႏွင့္ ဖုန္းနံပါတ္ပစၥည္းအမ်ိဳးအစား အေလးခ်ိန္စသည္တို႔ကို ျဖည့္သြင္းရပါသည္။ ထို႔ေနာက္ သက္ဆိုင္ရာေလေၾကာင္း ခရီး၌ တင္ေပးသည္။ ပစၥည္းတင္ပို႔ရာတြင္ အလြန္ ေသးငယ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားအား လက္ခံေဆာင္႐ြက္ ျခင္းမျပဳေပ။ အနည္းဆုံး A4 ပုံးဆိုဒ္ကို လက္ခံေဆာင္ ႐ြက္ေပးသည္။ Port to Port သာေဆာင္႐ြက္ေပးသည္။ Door to Door ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ျခင္းမရွိေသးေပ။


တင္ပို႔သည့္ ေလယာဥ္မွာ ခရီးသည္တင္ေလ ယာဥ္ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ား၏ Baggage မ်ား တင္ၿပီးမွရသည့္ Weight ေပၚတြက္ခ်က္ ၍ Cargo တင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ က်န္ရွိခဲ့ပါက ေနာက္ တစ္ေန႔ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ဆက္လက္တင္ပို႔ေပးပါ သည္။

 

Yangon Airport Group

 

ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၏ ေျမျပင္ဝန္ေဆာင္မႈကို အဓိကေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ရွိသည္။ ခရီးသည္ဝန္ ေဆာင္မႈ၊ ကုန္ပစၥည္းဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ GSE ဆိုသည့္ Ground Equipment ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ Service ဝန္ေဆာင္မႈ စုစုေပါင္းသုံးခုေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ရွိသည္။
Passenger Service တြင္ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ Checking ျပဳလုပ္ၿပီး ၎၏ အပ္ႏွံပစၥည္းမ်ားအတြက္ Baggage Service ေဆာင္႐ြက္ေပးသည္။ Special Service ဟုေခၚသည့္ အခ်ိဳ႕ေသာခရီးသည္မ်ားအတြက္ Wheelchair စီစဥ္ေပးျခင္း၊ အသက္မျပည့္ေသးသည့္ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ခရီးသြားလာရာ၌ တစ္ဦး တည္းသြားလာခြင့္မျပဳသည့္ ဥပေဒရွိပါသည္။

 

အဆိုပါကေလးငယ္မ်ားမွာ အသက္ (၁၂)ႏွစ္ႏွင့္ အထက္ (၁၈)ႏွစ္ႏွင့္ေအာက္ကေလးမ်ားအတြက္ ၎ တို႔၏ မိဘမ်ားကခြင့္ျပဳပါက သြားလာခြင့္ျပဳေပးသည္။ (၁၂)ႏွစ္ေအာက္ ကေလးဆိုပါက မိဘမပါေသာ္လည္း အေစာင့္အေရွာက္ပါက သြားလာခြင့္ျပဳသည္။ အေစာင့္ အေရွာက္မပါခဲ့ေသာ္ ခရီးသည္ဝန္ေဆာင္မႈအေနျဖင့္ ခရီးသည္လက္ခံသည့္ေနရာမွ ေလယာဥ္ေပၚေရာက္ သည္အထိ အေစာင့္အေရွာက္ျဖင့္လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးၿပီး အဆိုပါခရီးသည္ကို ေလယာဥ္ Crew မ်ားထံ အပ္ႏွံေပးရသည္။

 

Baggage အပိုင္းတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ေတြ႕ႀကဳံရသည့္ အခက္အခဲတစ္ခုျဖစ္သည့္ ခရီးသည္ အပ္ႏွံထားသည့္အိတ္ပါမလာျခင္း၊ အိတ္ပ်က္စီးျခင္း တို႔ျဖစ္ေပၚသည့္အခါတြင္ Complain ႀကဳံရတတ္သည္။ႏိုင္ငံႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ Geneva Convention၊ Warsaw Convention၊ Montreal Convention မ်ား တြင္ လက္မွတ္ထိုးထားသည့္အေပၚမူတည္၍ ေငြေၾကး ကိစၥမ်ားကို Claem ေပးရျခင္းျဖစ္သည္။ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ အသုံးျပဳၾကသူမ်ားအတြက္ သိမွတ္စရာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုျဖစ္သည့္ Air Cargo လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားမွ အခ်ိဳ႕အားေဖာ္ျပ ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။

 

Transportation Services သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေပါင္း ၇၉၀ ကိုရွာရန္ႏိွပ္ပါ

 

Myanmar Logistics Guide

Read times
Rate this item
(0 votes)