Warehouse

ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈတြင္ ေဆာင္ရန္ ႏွင့္ ေ႐ွာင္ရန္ အခ်က္မ်ား

ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈတြင္ ေဆာင္ရန္  ႏွင့္ ေ႐ွာင္ရန္ အခ်က္မ်ား Super Light Logistics

ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈ (Distribution) သည္ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ရာေဒသမွ သံုးစြဲသူအသီးသီးထံသို႔ အခ်ိန္ႏွင့္တေျပးညီ ကုန္စည္စီးဆင္းႏိုင္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးရသည့္ လုပ္ငန္းပင္ျဖစ္သည္။ ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေအာက္ပါအခ်က္ (၃) ခ်က္ကို ဦးတည္အေလးထားေဆာင္ရြက္ၾကရသည္ –

 

(၁) ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ရာမွ သံုးစြဲသူမ်ားထံသို႔ ကုန္ပစၥည္းကိုေရာက္႐ွိေအာင္ မည္သို႔ပို႔ေဆာင္ေပးမည္

 

(၂) ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္သည့္အခါ အသံုးစရိတ္ေခြၽတာႏိုင္ေရးႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္သက္သာမႈ႐ွိေစေရး မည္သို႔ေဆာင္ရြက္မည္

 

(၃) ေစ်းကြက္အတြင္း မိမိကုန္ပစၥည္း၏ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းကို မည္သို႔တည္ေဆာက္မည္

 

အဆိုပါ ဦးတည္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္အခ်က္မ်ား (ေဆာင္ရန္) ႏွင့္ ေ႐ွာင္က်ဥ္သင့္သည့္အခ်က္မ်ား (ေ႐ွာင္ရန္) ကို သိ႐ွိထားရန္လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။

 

Dos (ေဆာင္ရန္) 
=================

 (၁) First and foremost priority (ပထမႏွင့္ အေရးပါဆံုးဦးစားေပး)
—————————————————————————-
ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈတြင္ ပထမႏွင့္အရင္ဆံုး ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥမွာ မိမိ၏ထုတ္ကုန္ပစၥည္းကို မည္သည့္ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးေရးလမ္းေၾကာင္း (Distribution channel) ျဖင့္ သံုးစြဲသူမ်ားထံ ပို႔ေဆာင္ေပးရမည္ကို စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရန္ျဖစ္သည္။
ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈလမ္းေၾကာင္း ေရြးခ်ယ္သည့္အခါ မိမိထုတ္ကုန္ပစၥည္း၏ သေဘာသဘာဝ၊ သက္တမ္း၊ တန္ဖိုး၊ ထုတ္လုပ္ႏိုင္မႈပမာဏ၊ ေစ်းကြက္အရြယ္အစား၊ ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ေရးမူဝါဒႏွင့္ သံုးစြဲသူဝန္ေဆာင္မႈ စသည္တို႔ကိုပါ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရမည္ျဖစ္သည္။

 

 (၂) Reach (ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈ)
———————–
သင့္ကုန္ပစၥည္းကို ရည္ရြယ္ထားသည့္အတိုင္း ထိေရာက္စြာပ်ံ႕ွႏွံ႔မႈ ႐ွိ၊ မ႐ွိ ေလ့လာဆန္းစစ္ပါ။
သင့္ကုန္ပစၥည္းကို ပိုမိုတြင္က်ယ္စြာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ႏိုင္ေရးအတြက္ မည္သည့္ေနရာေဒသမ်ားတြင္ ပိုမိုအားျဖည့္ေထာက္ကူေပးရမည္၊ အဆိုပါေဒသမွ မည္သည့္လုပ္ငန္းလက္တြဲဖက္ကို ပိုမိုအားျဖည့္ေထာက္ကူရမည္ကို ေလ့လာသံုးသပ္ပါ။

 

(၃) Cost (ကုုန္က်စရိတ္)
——————————
ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈ အစီအစဥ္ခ်မွတ္စဥ္ကပင္ မည္သည့္ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈလမ္းေၾကာင္းသည္ ကုန္က်စရိတ္အသက္သာဆံုးျဖစ္မည္ကို စဥ္းစားသံုးသပ္ရမည္ျဖစ္သည္။တစ္ဆင့္ခံလမ္းေၾကာင္းမ်ား (Indirect channel) အသံုးျပဳမည္ဆိုပါက လက္႐ွိကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးေနေသာ လက္လီ၊ လက္ကားအေရာင္းဆိုင္မ်ားစသည့္ ၾကားခံအဖြဲ႕အစည္း၊ လုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားႏွင့္ စီးပြားဖက္အျဖစ္ လက္တြဲေဆာင္ရြက္မည္လား၊ ကိုယ္ပိုင္ၾကားခံအဖြဲ႔အစည္း ကြန္ယက္ထူေထာင္မည္လားဆိုသည္ကို ေရြးခ်ယ္ပါ။


ကိုယ္ပိုင္ကြန္ယက္ထူေထာင္မည္ဆိုပါက အမွာစာလုပ္ငန္း၊ ေငြေတာင္းခံလႊာႏွင့္ သံုးစြဲသူဝန္ေဆာင္မႈစသည္တို႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္မည္ကိုသတိျပဳပါ။

 

 (၄) Contribution (ျဖည့္တင္းျခင္း)
——————————————-
သင့္ကုန္ပစၥည္းအတြက္ ေစ်းကြက္သစ္တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ရန္ အခြင့္အလမ္းရ႐ွိေစမည့္ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကို႐ွာေဖြပါ။

 

(၅) Support (အေထာက္အကူေပးျခင္း)
————————————————-
ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈ လမ္းေၾကာင္းတစ္ရပ္အတြက္ အေထာက္အကူမ်ားေပးအပ္ျခင္းသည္ သင့္လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မႈ၏ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္သည္ကို သတိျပဳပါ။သံုးစြဲသူမ်ား၏ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ကို ပံ့ပိုးေပးႏိုင္မည့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ရန္ႏွင့္ သံုးစြဲသူမ်ား၊ ၾကားခံအဖြဲ႕အစည္း၊ လုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကို အဆင္ေျပေျပေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ရန္ ေဒသခံမန္ေနဂ်ာ (သို႔မဟုတ္) ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးကို တာဝန္ေပးပါ။

 

 Don’ts (ေ႐ွာင္ရန္) 
==================

(၁) Make mistakes (အမွားေဆာင္ရြက္ျခင္း)

 

ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈ (Distribution) တြင္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္သင့္သည့္အခ်က္မ်ား (ေဆာင္ရန္) ကို အေလးမထားမလိုက္နာျခင္းသည္ အမွားက်ဴးလြန္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

 

(၂) Risk into a new market (ေစ်းကြက္သစ္သို႔စြန္႔စားဝင္ေရာက္ျခင္း)
——————————————————————————–
ေစ်းကြက္အတြင္း ေလ့လာဆန္းစစ္ သုေတသနျပဳလုပ္ျခင္းမ႐ွိပဲ စြန္႔စားဝင္ေရာက္မႈကို ေ႐ွာင္႐ွားရန္လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
မိမိရည္ရြယ္ထားသည့္ ေစ်းကြက္သစ္အတြင္း မဝင္ေရာက္မီ ေစ်းကြက္အေျခအေန၊ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖက္မ်ား၊ သံုးစြဲသူမ်ား၏သေဘာထား စသည္တို႔ကို ေလ့လာဆန္းစစ္သင့္သည္။

 

(၃) Neglect the information (သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို အေလးဂ႐ုမျပဳျခင္း)
——————————————————————————————–
ၾကားခံအဖြဲ႕အစည္း၊ လုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားသည္ တန္ဖိုး႐ွိေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ေပးစြမ္းႏိုင္သည္ကို သတိျပဳရန္လိုမည္ျဖစ္သည္။
ၾကားခံမ်ား၏ သတင္းေပးပို႔မႈႏွင့္ သံုးစြဲသူမ်ား၏ သေဘာထားတံု႔ျပန္႔မႈမ်ားကို အေလးဂ႐ုမျပဳျခင္းကို ေ႐ွာင္႐ွားရမည္ျဖစ္သည္။

 

(၄) Lose consistency (တည္ၿငိမ္မႈပ်က္ျပားျခင္း)
———————————————————-
ၾကားခံအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားစသည့္ လုပ္ငန္းလက္တြဲဖက္မ်ား၏ မိမိကုန္ပစၥည္းႏွင့္ မိမိကုမၸဏီအေပၚသေဘာထား၊ အျပဳအမူေျပာင္းလဲမႈ ႐ွိ၊ မ႐ွိ ဆန္းစစ္ေနရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းလက္တြဲေဖာ္မ်ားႏွင့္ ေရ႐ွည္ခိုင္ျမဲသည့္ ဆက္ဆံေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွ သေဘာထား၊ အျပဳအမူမေျပာင္းမလဲ ခိုင္ျမဲေနမည္ျဖစ္သည္။

 

Source : Super Light Logistics

 


Myanmar Logistics Guide

 

 
Read times
Rate this item
(0 votes)